STRONA GŁÓWNA > WYCIECZKI SZKOLNE

WYCIECZKI

Rok szkolny 2012/2013

Wycieczki piesze, rowerowe i autokarowe nie są dla nas nowością. Wystarczy tylko wyjść za szkołę i już mamy przed oczyma przepiękną okolicę z rezerwatem przyrody "Uroczysko Jary".
Na rowerach możemy odwiedzić wiele ciekawych przyrodniczo
i historycznie miejsc, jednak zdarzają się nam i dalsze wycieczki, które odbywamy autokarem lub pociągiem.

WĘDRÓWKA TROPAMI LEŚNEJ ZWIERZYNY

15-go lutego uczniowie klasy I i III wraz z paniami: Barbarą Dudzik i Iwoną Sadowską udali się na pieszą wędrówkę tropami leśnej zwierzyny. Podążając za śladami saren, dzików i lisów dotarliśmy w okolice leśniczówki. Pan leśniczy Marek Landowski wraz synem Patrykiem i myśliwym Zbigniewem Dudzikiem przywitali nas serdecznie. Pan Patryk Landowski zagrał sygnał rozpoczynający zbiórkę myśliwych, po czym udaliśmy się do pobliskiego paśnika. Zachowując odpowiednią ostrożność i czujność mogliśmy zaobserwować biegającą po lesie zwierzynę. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji nt. karmienia zwierząt tzw. lizawką, usłyszeliśmy opowiadanie o godach jeleni, danieli i łosi, poznaliśmy myśliwską gwarę oraz wysłuchaliśmy sygnałów granych po zabiciu zwierza. Wycieczka okazała się być bardzo pouczającą, żywą lekcją przyrody. Przyswojone w ten sposób informacje z pewnością pozostaną nam na długo w pamięci. Bardzo dziękujemy Panom: Markowi i Patrykowi Landowskiemu oraz Zbigniewowi Dudzikowi za wspaniałą, niezapomnianą wyprawę.

GALERIA

Wycieczka do Gniezna

Dnia 14 grudnia 2012 roku uczniowie Szkoły Podstawowej im. T. Halika w Górznej udali się do fabryki bombek w Gnieźnie. Dzieci miały okazję zaobserwować cały proces produkcji bombki – od tworzenia szklanych kul, aż do zdobienia. Wiemy, co zrobić aby (bombki) były matowe lub błyszczące, jednokolorowe lub wielobarwne. Każdy uczestnik wycieczki miał okazję pomalować własnoręcznie, aż 4 bombki. A, że kreatywność dzieci nie zna granic na bombkach znalazły się: bałwany, zimowe pejzaże, świąteczne stroiki, choinki, zwierzątka a nawet imiona najbliższych czy życzenia „wesołych Świąt”. Dzięki sprzyjającej aurze podróż minęła bardzo przyjemnie i bombki mimo, że szklane dotarły całe do domów. Szkoła Podstawowa im. Tony’ego Halika w Górznej pragnie życzyć wszystkim czytelnikom wytchnienia w okresie świątecznym, spędzenia radosnych chwil wśród najbliższych oraz spełnienia swoich planów w nadchodzącym 2013 roku!

Iwona Sadowska

I Rodzinny Rajd Rowerowy

Ostatnia sobota wrześnie rozpoczęła się w Górznej jak co dzień. Promienie słońca odbijały się w porannej rosie, a w oddali szczekały psy. Na ten dzień jednak, czekało  wiele osób, bowiem właśnie 29-go września odbyć się miał I Rodzinny Rajd Rowerowy. Przy Szkole Podstawowej im. Tony’ego Halika zebrali się dorośli i dzieci, którzy idąc w ślad za patronem szkoły  wyruszyli w krajoznawczą podroż. Po znamiennych słowach pani Barbary Dudzik: „Pierwszy Rodzinny Rajd Rowerowy uważam za otwarty” wszyscy ochoczo ruszyli rowerami do Grudnej. Każdy uczestnik dzielnie przemierzał polne szlaki ze śpiewem na ustach. Przybywszy do celu – pod wiatę nad rzeką Gwdą, 27 rowerzystów upiekło pyszne kiełbaski. Po nabraniu sił, zwiedzeniu okolicy i zabawach ruszyliśmy w drogę powrotną. Szkoda, ze rajd szybko się skończył. Miło spędzony czas, w rodzinnej atmosferze i przy pięknej pogodzie zostanie w pamięci na długo. Kto nie był niech się nie martwi, już za rok, kolejny Rodzinny Rajd Rowerowy. Zapraszamy.

Iwona Kowalska

ZOBACZ GALERIĘ

POWRÓT

Szkoła Podstawowa
w Górznej

"Szkołą z Klasą"

Copyright © 2005 by Versinon. Wszystkie prawa zastrzeżone.