Spotkanie II z ekspertem - "Autoewaluacja
stylu nauczania"
Dnia 14 listopada 2013 roku odbyło się drugie spotkanie z ekspertem na temat autoewaluacji stylu nauczania. Na spotkaniu
rozmawialiśmy o prawach człowieka i prawach ucznia.
Zadanie do wykonania dla Rady
Pedagogicznej:
Nauczyciele z naszej szkoły mieli
utworzyć zespoły. Nauczyciel z każdego zespoły miał opracować
scenariusz zajęć z tematyki praw człowieka. Zajęcia te miały być
zrealizowane w każdej klasie. Drugi nauczyciel z zespoły miał
obserwować lekcję i zapisać swoje obserwacje.
REALIZACJA ZADAŃ
Lekcja pt. "Prawa Królika"
Prowadzący: Barbara Dudzik
Nauczyciel obserwujący: Renata
Ekman
Lekcja "Prawa Królika" została
przeprowadzona w klasie I i II. Zapoznano dzieci z treściami
Konwencji o Prawach Dziecka. Cele lekcji to kształtowanie
prawidłowych postaw, poznanie krótkiej historii wprowadzenia
Konwencji o Prawach Dziecka.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli
w zajęciach; trafnie wymienili i zapisali potrzeby królika,
zgodnie współpracowali w zespołach,
potrafili podkreślić silne powiązania między potrzebami a
prawami, wyciągali trafne wioski, wykazali się dużą znajomością
swoich potrzeb i praw, chętnie odczytywali wybrane artykuły z
Konwencji o Prawach Dziecka.
GALERIA
Lekcja pt. "Bitwa o
pomarańczę"
Prowadzący: Halina Kostkiewicz
Nauczyciel obserwujący: Beata
Kujawa, Zofia Marciniak
Lekcja "Bitwa o pomarańczę"
została przeprowadzona w klasie czwartej. Założenia lekcji to
sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych, kształtowanie
prawidłowych postaw społecznych, zapoznanie uczniów z powszechną
deklaracją praw człowieka.
Uczniowie byli aktywni, tyko
niektórych trzeba było zachęcać do rozmowy. Uczniowie nie
potrafili rozwiązać konfliktu bez przemocy (na początku zajęć),
zgodnie pracowali w grupach, trafnie wyszukiwali sposoby
rozwiązywania konfliktów.
Lekcja pt. "Dyskryminacja,
równość płci, przemoc"
Prowadzący: Maria Jaszczyk
Nauczyciel obserwujący: Andrzej
Szczygieł
Zajęcia odbyły się w klasie
szóstej. Uczniowie odgrywali scenki sytuacyjne, w których padają
wyzwiska i próbują znaleźć właściwe na nie reakcje.
Wywiązała się życiowa dyskusja na
temat "Jak mogę interweniować na widok agresywnych zachowań"?
Uczniowie nabywali i utrwalali
umiejętności i kompetencje interdyscyplinarne przydatne w życiu
codziennym.
MATERIAŁY WŁASNE